3 Księga Eliasza (3 Eli)


 

3 Księga Eliasza 

(określana też jako „3 Księga Eliasza„)

 

 

Rozdział 1 (3 Eli 1)

(1) Zapis Eliasza Tiszbity, który napisał dla swojego ucznia Elizeusza, którego wezwał ze swego pola w Abelmahola do świętego zakonu Bożego.

(2) Oto ja, Eliasz, piszę ten zapis własnymi rękami i nikt go nie zobaczy, dopóki nie wstąpię do nieba.

(3) Wtedy mój autorytet oraz klucze mego kapłaństwa, które jest kapłaństwem Bożym, przejdą na mego syna Elizeusza na mocy rodu i posłuszeństwa.

(4) Kapłaństwo zstąpiło do mnie od Boga z rodu, bo jestem potomkiem Jozuego, syna Nuna, który wywodził się z Efraima, syna Józefa, przez którego prawa wywodziły się w Izraelu.

(5) Prawa te otrzymałem, gdy byłem tylko chłopcem od mego ojca, zanim został on męczennikiem za świadectwo Pańskie, i zgodnie ze słowem Pańskim mianowałem Elizeusza, który jest moim przybranym synem, moim mym następca w znoszeniu tej pracy.

(6) Niemniej jednak nie wszystkie moje prawa będą na nim spoczywać, bo Pan powiedział: oto mój sługa Eliasz przyniesie mu klucze.

(7) Ale pozostawi on Elizeuszowi klucze niezbędne do kontynuowania jego pracy w organizowaniu szkół proroków i porządku Henocha , aby synowie proroków mogli nadal żyć według świętego porządku Bożego.

(8) Dlatego, mój synu Elizeuszu, zostawiam wam tę księgę porządku, według którego możecie rządzić porządkiem Henocha , bo ja zorganizowałem i rządziłem tym porządkiem zgodnie z przykazaniami Pana i pod kierunkiem jego ducha. Daję ci te instrukcje.

(9) Każdy, kto pragnie wejść do zakonu Henocha, musi być tym, który miłuje Pana, swego Boga, całym swoim sercem, mocą, umysłem i siłą oraz tym, który miłuje swego bliźniego jak siebie samego, zgodnie ze słowem Pana przez Mojżesza.

(10) Musi przysiąc, że będzie przestrzegał prawa konsekracji i będzie utrzymywał wszystko, co wspólne z braćmi, zgodnie z wzorem ustalonym przez naszych pierwszych rodziców, bo gdy wychodzili z ogrodu, nie dzielili ziemi, ale trzymali ją razem dopóki ich potomkowie poprzez niegodziwość nie zaczęli się do nich domagać.

(11) Oto prywatna własność własności przeszła przez nauki tej złej kombinacji, zorganizowanej przez Kaina, aby ludzie mogli zyskać dla siebie, ponieważ nie ma w nich miłości Boga i człowieka.

(12) Ten, kto przystępuje do zakonu, musi być tym, który poświęca się widzeniu oblicza Boga i przyjmowaniu od niego obietnicy życia wiecznego.

(13) Musi przestrzegać przykazań i ustaw Pana Pana, swego Boga, aby czynić to, co dobre i uczciwe przed oczyma Boga, zgodnie z tym, co przykazał przez Mojżesza, prawodawcy, i przez swoich sług proroków.

(14) Ten, kto chce wejść do świętego porządku Bożego, musi być tym, który miłuje to, co Pan miłuje i nienawidzi tego, co Pan nienawidzi.

(15) Musi trzymać wszelką perwersję z dala od siebie i kochać czynić prawość, aby jego czyny mogły składać świadectwo przed Bogiem i człowiekiem; musi postępować zgodnie z zasadami prawdy, prawości i sprawiedliwości we wszystkim, co czyni, przebywając w tym glinianym domu, porzucając swoją skłonność do podążania drogami ciała, nie czyniąc już przewrotności zgodnie z egoizmem i zazdrością oraz kontrowersyjny duch, który mieszka w ziemskim człowieku.

(16) Każdy członek zakonu musi poświęcić się nawiązywaniu wzajemnej miłości wszystkich, którzy starają się żyć według świętego porządku Bożego.

(17) Aby żyć po kolejność starożytnych oznacza, że muszą żyć we wspólnocie Boga ” wybrańców s, trzymając wszystko wspólne i kochać siebie nawzajem jak samych siebie.

(18) Muszą zjednoczyć się w jednym sercu i jednym umyśle, bo tylko wtedy Syjon może zostać zbudowany w idealnym porządku i uwielbione imię naszego Boga.

(19) Ci, wprowadzając święty porządek musi wykazać ich prac ich pragnie żyć według wszystkiego, co Bóg objawił, aby zachować wszystkie jego przykazania, aby doskonalić swoje życie według Boga ‚ s świętego, aby mogły one zostać uświęcone krew przymierza do odnowienia ich duchów i ciał.

(20) Muszą kochać wszystkie dzieci światłości, każde zgodnie ze swoją pozycją w domu Bożym, ponieważ ci, którzy żyją według najwyższego prawa, mogą być kochani i tak dalej, aż do najniższego prawa Bożego.

(21) Muszą nienawidzić uczynków ciemności i unikać stosunków z synami Beliala, każdy według miary jego winy, bo Bóg doprowadzi każde dzieło do sądu, a ci, którzy towarzyszą niegodziwcom, zostaną z nimi potępieni.

 


 

 

 

Chapter Four

(1) These are the fruits of the spirit of the LORD: enlightenment whereby a man can perceive the ways of God to walk therein; discernment to know the good from the evil; reverence for the name of GOD and consciousness of the approaching judgments of God; humility; patience; abundant charity; love of righteousness; vision; wisdom; trust; faith; confidence in the power of the Almighty God; knowledge, self-mastery; sanctity; pure thoughts; abounding love for all who follow the truth; purity; modesty and the ability to hide within oneself the secrets of God which one has received.

(2) All these things come unto men in this world through communion with the spirit of truth.

(3) All those who walk in that path which is set before them by the spirit of truth shall receive health in their navel and marrow to their bones and shall find wisdom and hidden treasures of knowledge.

(4) These shall inherit eternal life without end.

(5) Eternal shall be their blessings and everlasting their joy in the realms of glory, for they shall be crowned with light and robed in glory and shall dwell in everlasting burnings in the presence of our God.

(6) With the wicked it is not so, for the fruits of wickedness are greed; malice; falsehood; pride; presumption; deception; guile; insolence;  unrighteous anger; folly; arrogance; lewdness; unchastity; blasphemies; selfishness; blindness of the eyes; deafness of the ears; stiffness of neck and hardness of heart.

(7) Such men walk entirely in the ways of darkness and all their works are evil and abominable in the eyes of God.

(8) Those who walk in the paths of evil shall receive a multitude of afflictions at the hands of the holy messengers of God.

(9) These are the sons of destruction who are subject to the wrath of God.

(10) Eternal contempt is their end and perpetual reproach, even the disgrace of final annihilation in the fire, for they shall dwell in outer darkness until their end which is extinction without remnant or survival and after this, their lot no man knows nor is it revealed to any man except those who are made partakers thereof.

(11) These, O Elisha, are the ways placed before every man that he may choose the good or the evil.

(12) Man is free to choose for himself, for the LORD will force no man to choose the right and the devil (or, demons) cannot force him to choose evil.

(13) Between good and evil there is an eternal enmity; they cannot exist together in peace.

(14) But the LORD GOD has appointed a time of judgment when he shall destroy evil for all time.

(15) Then truth will emerge triumphant and shall cover the earth as the waters cover the seas.

(16) Then shall the sanctified, those who have been refined and purified from all evil and all the effects of wickedness through the fire, reign with the LORD upon the sanctified earth.

(17) God has chosen these to be joint heirs in his eternal covenant that they should inherit his glory.

(18) Then will the earth be redeemed; death and sheol shall be no more and men shall dwell in the presence of God, those who have been sanctified, for all time, worlds without end.

(19) Now, Elisha, my son, I shall soon leave, but I shall leave with you the keys which are necessary for you to do the work which the LORD has appointed you.

(20) My mantle also shall fall upon you and the pure in heart will know your voice and will follow you. Farewell, my son.

(21) May the favor of God attend you all your days and may the peace of God be in your heart. Let It Be.

 

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.